Nieuws

15/05 - De weg open naar nieuwe afzetmarkten

Pakt u ook die sales opportunity? Het inrichten van een ‘traditionele’ fashion supply chain van productieland, waaronder China, naar afnemers in Nederland of pan-Europees is een logistiek proces waarbij efficiency en kwaliteit een belangrijke rol spelen. Echter het inrichten van een supply chain waarbij China (ook) als groot en kansrijke afzetmarkt benut wordt en tevens als springplank voor bijvoorbeeld Oceanië benut kan worden, vergt andere logistieke expertise. Nog meer dan anders gelden betrouwbaarheid, business continuïteit en lokale expertise om succesvol te kunnen zijn, terwijl vanuit Nederland een goede monitoring moet zijn over de leveringen. Dobotex, dochter van PUMA SA heeft vorig jaar MODINT Logistiek gevraagd om expertise en ondersteuning te geven om China als afzetmarkt te implementeren vanuit China zelf. Dit succesvol afgerond project heeft circa een half jaar in beslag genomen.

Sander Bakkers, Procesarchitect bij Dobotex:
‘Ik ben erg tevreden over de pragmatische aanpak en expertise van MODINT Logistiek. Tijdens dit project is gewerkt van een longlist naar een shortlist en is een aantal partijen in China bezocht. MODINT Logistiek heeft voor ons contacten gelegd en heeft er mede toe bijgedragen dat dit belangrijke strategische project tot een goed einde is gebracht’.

Mocht u ook interesse hebben in de mogelijkheden van nieuwe afzetmarkten en de rol die logistiek en douanezaken daarbij een rol spelen, dan kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.


Neem contact op





    Gratis Logistieke Scan