19/01 - Why retailers everywhere should look to China
Het coronavirus heeft geleid tot een sterke stijging van de online uitgaven, waardoor de verschuiving van fysieke winkels met ongeveer een half decennium is versneld. De toekomst van e-commerce ligt in China, niet in het Westen. De markt is veel groter en creatiever, met technologiebedrijven die e-commerce en sociale media combineren om online-shopping-omgeving te worden voor 850 miljoen digitale consumenten. – BRON: THE ECONOMIST –
Modint Logistiek heeft samen met Gateway O een eigen online multibrand platform ontwikkeld voor Noord Europese modemerken om de Chinese markt laagdrempelig te kunnen betreden.
Niet alleen voor retailers geldt dat de toekomst van e-commerce in China ligt. Sterker nog, voor modemerken is het zelfs nog interessanter om de stap naar China te wagen. Met het uitbreken van de pandemie verandert de wereld snel en moeten modebedrijven alternatieve kanalen overwegen om de business draaiende te houden. China speelt een leidende rol in de wereldwijde mode industrie en is de grootste e-commerce markt ter wereld.
Ook voor Nederlandse modebedrijven biedt dit interessante mogelijkheden. Online via WeChat is een essentiële eerste stap om deze enorme markt te betreden. Modint Logistiek maakt dit nu samen met Gateway O mogelijk om via het eigen multibrand platform the Nordics 简欧 direct aan de Chinese consument te verkopen.
Modemerken aangesloten bij Modint kunnen zich nu aanmelden voor deze laagdrempelig oplossing om zonder veel risico het eigen merk te branden en verkopen via het multibrand platform the Nordics 简欧 op het grootste social commerce platform van China. Neem contact op voor meer informatie.
Lees hier het complete artikel ‘WHY RETAILERS EVERYWHERE SHOULD LOOK TO CHINA’